Grönare liv

tankar kring en grönare vardag

Loppisfynd

Lämna en kommentar

Var nere på stan idag och kikade efter en klänning jag ska ha när jag om några veckor ska på bröllop.
Problemet är att jag är rätt kräsen med vad jag gillar och vad jag inte gillar och att jag numera är ganska bortskämd med secondhand priser.
Har tidigare varit runt på stans olika secondhand butiker och kikat efter en klänning men inte hittat någon som passar. Så idag sprang vi alltså runt på stan och kikade i de vanliga klädaffärerna och efter mycket om och men hittade jag slutligen en klänning (på rea) inne på Indiska.
På vägen hem i alla fall så gick vi inom Pingstkyrkans secondhand och utan att leta hittade jag en t-shirt i en snygg färg och med ett snyggt tryck. Detta är faktiskt rätt ovanligt i min garderob, t-shirts är inte något jag brukar använda utan jag föredrar linnen och kanske en kofta.
Tröjan kostade 20kr (!) och när jag kom hem märkte jag att det även är av ekologisk bomull.

Det här med att köpa ekologiska kläder på Lindex,Kapphal osv litar jag inte 100% på. Ofta står det ”Organic cotton” eller liknande på dem men det står ingenting om huruvida resten av produktionen är ekologisk.
Måste forska på det där någon gång.

Så här ser dagens loppisfynd ut i alla fall (taget med taskig mobilkamera)

2014-10-28 17.28.19 2014-10-28 17.30.01

Kommentera

