Grönare liv

tankar kring en grönare vardag

Dålig stämning i kyldisken

Lämna en kommentar

Det är nog inte så många som inte har hört talas om den ”konflikt” som råder mellan LRF Mjölk och Oatly, har ni mot all förmodan missat kan ni läsa mitt inlägg från konfliktens början.

Igår hörde jag ett kort inlägg från Sverige Radio där Jonas Carlberg, chef för LRF Mjölk uttryckte sig, hur ska jag säga, klumpigt? Fick mig i alla fall att skratta en aning.

”Om man läser på en förpackning att det är som mjölk, men gjort för människor då kan man få intrycket av att mjölk inte är till för människor. Det är någon form av negativ kampanj.”

//Jonas Carlberg i Sveriges Radio 2014-11-15

Har Jonas på något sätt missat att en kos mjölk är till för dennes kalv? Sen att människan under lång tid har tagit mjölken för egen del är en annan femma men den är ju inte till för oss egentligen. Den enda mjölken som är till för oss människor är våra mödrars bröstmjölk.
På sista tiden har man kunnat läsa om hur debatten kring mjölken nu har fått fler och fler att gå över till andra alternativ, tex havredryck från Oatly.Jag har läst många blogginlägg om den dåliga stämningen och folks reaktioner på att LRF skjuter sig själva i foten mer eller mindre, ett mycket välskrivet blogginlägg som jag måste länka till kommer från bloggaren Kim.
Läs gärna hennes inlägg här.
För er som är intresserade av att lyssna på det korta klippet från Sveriges Radio så kommer det här.

Nu ska jag ta itu med disken.

Kommentera

