Grönare liv

tankar kring en grönare vardag

Dadelbollar och en låt som jag går och sjunger på

2 kommentarer

Nu vart det länge sedan men alldeles nyss ställde sig min kära och gjorde dadelbollar. Dadelbollar då, jo det är som chokladbollar, fast utan smör, kaffe och socker….och mycket godare.
För detta recept måste du ha tillgång till antingen en mixer av något slag, företrädesvis stavmixer, eller en matberedare.
Receptet kommer ursprungligen ifrån boken Råsmart familj av Ulrika Hoffer

Dadelbollar
Ingredienser:

  • 100 g urkärnade dadlar
  • 2 msk kokosolja
  • 1-2 msk kakao
  • 1/2 dl havregryn
  • 2 msk vatten
  • 1 dl kokos att rulla bollarna i

Gör så här:

Mixa allt till en slät massa. ta smeten och rullar till bollar i lagom storlek. Rulla bollarna i kokos. Om smeten är för lös så kan du ställa in den i kylen en kort stund.

2015-05-15 18.26.44


Senaste dagarna har jag gått och sjungit på en sång, har även lyssnat på den ganska många gånger. Nämligen denna från 2010.

2 thoughts on “Dadelbollar och en låt som jag går och sjunger på

  1. Jag älskar daddelbollar blir så söta och goda ☺

    Liked by 1 person

Kommentera

